Przekonaj się
5 Powodów Dlaczego Reklama Jest Ważna 👍
1. Usprawnia komunikację
Według wielu badań zajmujących się oznakowaniem i identyfikacją wizualną, oznakowanie zewnętrzne stanowi najbardziej widoczną formę komunikacji marki. Reklama zewnętrzna i grafika okienna mogą mieć znaczny wpływ na wyniki punktu stacjonarnego firmy.
Oznakowanie to coś więcej niż tylko informacja. Klienci wyrabiają sobie zdanie o firmie na podstawie jakości i atrakcyjności jej oznakowania. To założenie przenosi się na to, jak klienci postrzegają jakość produktów lub usług danej marki.
Kiedy oznakowanie zewnętrzne jest dopełnione projektem ułatwiającym odnalezienie lokalizacji w terenie (strzałki, bannery), ekspozycja marki wzrasta. Skutkuje to większymi szansami na pozyskanie nowych klientów i powrót stałych klientów. Podobnie, słabe lub niskiej jakości oznakowanie może zniechęcić klientów do angażowania się w działalność firmy.
SKUTECZNA KOMUNIKACJA = LEPSZA ROZPOZNAWALNOŚĆ
2. Zapewnia przewagę nad konkurencją
Wyróżnienie się w morzu firm jest wyzwaniem dla każdej firmy. Szyld, kaseton, pylon - ogólnie reklama zewnętrzna - może być jednak czynnikiem różnicującym, pomiędzy klientami wybierającymi Twoją firmę, a tymi z konkurencji. Kreatywny i unikalny znak na froncie sklepu może przykuć uwagę klientów z daleka i ich do Ciebie przyciągnąć.
Lokalizacja odgrywa również rolę w zapewnieniu Twojej firmie przewagi nad konkurencją. Pokazując się, pokazujesz klientom, że zamiast konkurecji mogą wybrać właśnie Ciebie.
Reklama zewnętrzna i oznakowanie wskazujące drogę powinny znajdować się w miejscu o dużym natężeniu ruchu, w pobliżu Twojej firmy. Oznakowanie na miejscu zapewni dodatkową korzyść w postaci umożliwienia ludziom odkrycia fizycznej obecności Twojej marki. Warto więc zastanowić się nad kilkoma elementami reklamy.
PRZEMYŚLANA REKLAMA = PRZEWAGA NAD KONKURENCJĄ
3. Odzwierciedla jakość biznesu
Czytelność, design i wizualny wpływ reklamy może być bezpośrednio związany z tym, jak ludzie postrzegają produkty Twojej firmy. Branding pomaga ludziom rozpoznać wyraźny styl lub wizerunek firmy, a to, czy produkty lub usługi są dobre, jest subiektywne. Istnieje związek między tym, jak dobre jest oznakowanie i jak wiele osób wierzy, że odzwierciedla jakość pracy.
Jest to zdecydowanie ocenianie książki po okładce, ale w biznesie, trzeba najpierw przyciągnąć klientów, zanim będzie można dbać o tę opinię i pokazywać się tak, jakbyś Ty i Twoja firma znani byli z dobrej jakości i staranności - tak jak nasze reklamy.
JAKOŚĆ REKLAMY = JAKOŚĆ PRODUKTU/USŁUGI
4. Efektywne pod względem kosztów narzędzie marketingowe
Oznakowanie może być czymś więcej niż tylko atrakcyjnym wyróżnikiem lub unikalnym rozwiązaniem wskazywania lokalizacji. Znaki są również istotnym elementem strategii marketingowej Twojej marki. W rzeczywistości, zarówno małe jak i przedsiębiorcze firmy czerpią korzyści z używania reklamy zewnętrznej jako narzędzia marketingowego.
Oczywiście, istnieją inne wypróbowane i skuteczne metody, takie jak billboardy, plakaty i inne. Ale te strategie promocyjne różnią się od reklamy długotrwałej. Szyldy, kasetony, litery są widoczne 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i są wykonane w znacznie lepszej jakości, często z efektami jak np. podświetlenie.
Ważna jest konsekwencja przy używaniu stylu firmy jako narzędzia marketingowego do kreatywnych kampanii promocyjnych. Należy wykorzystywać te same czcionki, kolory i style, aby promować narrację z oznakowaniem. Dotyczy to również materiałów z których wykonana jest reklama. Warto, żeby zawsze były co najmniej tej samej jakości.
Pomoże to Twojej marce stać się bardziej rozpoznawalną. Pozwoli to również klientom nawiązać relację z Twoją firmą, utrwali Twój wizerunek. To, z kolei, również zwiększa lojalność wobec marki.
Dobry znak lub oznakowanie może wywoływać u ludzi uczucia, w chwili, gdy go widzą. Czasem stworzenie dobrej reklamy może być kosztowne, jednak nie zapominajmy że taka reklama pozostaje na zewnątrz firmy tak długo jak chcemy.
NIEZMIENNA, STAŁA REKLAMA = MNIEJSZE KOSZTA
5. Zwiększa szanse sprzedaży
Wspomnieliśmy wcześniej o ocenianiu książki po okładce, co przekłada się na zakupy pod wpływem impulsu. Dobrze zaprojektowana, wysokiej jakości reklama może powodować takie nieplanowane zakupy pod wpływem impulsu. Szacuje, że od 20 do 45 procent sprzedaży w biznesie pochodzi ze sprzedaży impulsowej.
Dlatego właśnie reklama powinna być umieszczona w odpowiednich miejscach. Na przykład przy lokalach o podobnym profilu działalności, gdzie może nakierowywać klientów na Twoją firmę i inspirować do dodatkowych zakupów.
Wiele osób jest skłonnych do zakupu produktów w oparciu o to, jak postrzegają firmę.